Disa aspekte të zhvillimit të produktit kanë parë më shumë risi në dekadën e kaluar sesa dizajni i ndriçimit. Legjislacioni dhe kërkesa e konsumatorit kanë shpejtuar evolucionin e zgjidhjeve efikase të energjisë dhe software-t e programueshëm tani mundësojnë skenarë ndriçimi pafundësisht të personalizueshëm. Architonic shqyrton disa shembuj të ndritshëm të produkteve dhe projekteve që demonstrojnë mundësi të ndryshme dhe të pazakonta të ofruara nga këto teknologji të reja.
Fasada e Stadiumit Kombëtar të Perusë në Lima nga Cinimod Studio shfaq atmosferën brenda arenës në modele të dritës; foto © Cinimod Studio shpk
Ndriçimi i mirë mund të sjellë më të mirën tek njerëzit dhe ndërtesat ashtu. Dritat e spektrit mund të gjallërojnë tipare dalluese, ndërsa ndriçimi i butë krijon një ndjenjë misteri. Specifikimi i ndriçimit të përshtatshëm është jetik për suksesin e çdo projekti dhe produktet bashkëkohore ofrojnë mundësi të pakufizuara për ngjyrën, lëvizjen, integrimin dhe bashkëveprimin.
Cinimod Studio2 Modelet në fasadën e stadiumit ndryshojnë shpejtësinë, ngjyrën, shkëlqimin dhe shkallën në varësi të informacionit të mbledhur nga sensorët në kulmin të stadiumit; foto © Cinimod Studio shpk
Një nga zhvillimet kryesore të kohëve të fundit në hartimin e ndriçimit është ai i zgjidhjeve interaktive të lehtësuar nga një softuer i sofistikuar që mund të prodhojë shfaqje të çdo shkalle. Për Stadiumin Kombëtar të Perusë në Lima, Cinimod Studio me qendër në Londër projektoi një fasadë të ndriçuar që reagon ndaj gjendjes shpirtërore të spektatorëve brenda stadiumit. Cinimod Studio pretendon se ndërtesa përmban “atë që ndoshta është tani ekrani më i madh i kontrolluar i ndriçimit interaktiv në botë” – një sistem i dritave arkitektonike LED të lidhura me programin e krijuar me porosi që përkthen të dhënat e mbledhura nga matësat e tingullit të integruar në linjën e kulmit të stadiumit në një “gjendje shpirtërore” në kohë reale që mund të shihet nga ata jashtë.
Each Light përmban një renditje LED që veprojnë si pixel, duke lejuar fleksibilitetin dhe kontrollin e dritës; foto © Cinimod Studio shpk
Cilësimet e humorit variojnë nga mërzitja përmes zhgënjimit, eksitimit dhe festimit dhe ato dorëzohen nga një sistem kontrolli i ndriçimit të lidhur me dritat RGB Media Tube nga Traxon, të cilat mundësojnë ndryshimin e ngjyrave dhe kontroll specifik të pikselave. Pajisjet u integruan në formën e strukturës, duke përfshirë rreth fasadës në një model si flakë dhe duke u gjallëruar ndërsa zhurma brenda rritet ose bie.
Mbi 65 kilometra tub polikarbonat mbushur me LED formuan sipërfaqen e pavijonit të Dream Cube të UNStudio gjatë Shanghai World Expo 2010; foto nga Basil Childers
Ndërveprimi midis ndërtesës dhe përdoruesve të saj ishte baza e Pavijionit të Korporatave Shanghai ESI Design në World Expo 2010. E njohur si “Kubi i ëndrrave”, pavijoni dha një përvojë pjesëmarrëse në të cilën sipërfaqja e jashtme e formuar nga një grilë e madhe e LED-mbushur shufra iu përgjigjën lëvizjeve të vizitorëve brenda ndërtesës.
Një shkallë lëvizëse transportonte vizitorët nga hyrja në zemër të strukturës; foto nga Basil Childers
Duke hyrë nën një tavan pulsues të LED-ve, vizitorët nuk ishin të vetëdijshëm se modelet e lëngut të dritës ishin rezultat i lëvizjes së njerëzve të tjerë që bashkëveprojnë me një film pjesëmarrës në një “dhomë kontrolli” në zemër të ndërtesës.
Një fushë e shufrave me lëvizje të ndjeshme siguruan mundësinë e parë për ndërveprim brenda pavijonit; foto nga Basil Childers
Një udhëtim 20-minutësh nëpër Dream Cube ofroi një tregim vizual të historisë së Shangait, duke përfshirë imazhe me burim nga turma të paraqitura në monitorët LED dhe duke kulmuar në Sallën e Kontrollit të Dream Cube. Në këtë teatër rrethor, projektoret HD mbushën të gjithë murin me një prezantim të krijuar për të inkurajuar vizitorët që të valëzojnë dhe të përplasur duart, duke stimuluar sensorët që më pas do të përkthenin të dhënat në një animacion të drejtpërdrejtë abstrakt, për t’u shfaqur nëpër sipërfaqet e jashtme.
Salla e Kontrollit të Dream Cube me një projeksion dixhital 360 shkallë; foto nga Basil Childers
Zbatimi i ndriçimit inteligjent i përshtatet qëllimit të pavijonit si një vend të përkohshëm për argëtim dhe arsimim, duke arritur të marrë personalitetin e tij dinamik dhe t’i sigurojë audiencës së tij një përvojë të paharrueshme.
Projeksionet e lehta në Galleria Centertity të UNStudio krijojnë një përshtypje të lëvizjes dhe rrjedhës së vazhdueshme; foto © Kim Yong-Kwan
Drita dhe lëvizja mund të ndihmojnë një ndërtesë të jete ndryshe; diçka që është jetike në industrinë e shitjes me pakicë. E vendosur në zemër të qytetit të Cheonan në Kore, Departamenti i Dyqanit të Gallerisë së UNStudio përmban një fasadë mediatike qëllimi i së cilës është të tërheq vëmendjen e vizitorëve përmes ndriçimit delikat të animuar. Gjatë ditës, ndërtimi me dy shtresa të fasadës krijon një efekt, duke i dhënë ndërtesës një pamje fizike të paqartë, zhvendosës, i cili fillon në mbrëmje dhuruar shfaqje dritash mbreselenese.
UNStudio zhvilloi animacione me porosi bazuar në tema të tilla si moda, arti dhe jeta publike për tu shfaqur në fasadë; foto © Kim Yong-Kwan
Arkitektët bashkëpunuan ngushtë me firmën e projektimit të ndriçimit të Ag Licht dhe ofruesit e specializuar të ndriçimit Zumtobel për të futur 22,000 pika të dritës LED në sipërfaqen e 12.600 metër katror. Ndriçuesit kontrollohen nga softuer që gjenerojnë modele dhe animacione të ndritshme, të cilat rrjedhin në mënyrë të ndryshueshme dhe pa fund rreth strukturës. Dizajni i ndriçimit u konsiderua me kujdes që nga fillimi dhe për këtë arsye ishte i integruar në ndërtimin shtresor të fasadës që do të thotë se është i padukshëm gjatë ditës dhe projekteve mbi shtresen e brendshme gjatë natës, duke krijuar një efekt të shpërndarë dhe te minimizuar te ndriçimit.
Paraqitja e brendshme dhe ndriçimi i shtyn vizitorët lart përmes niveleve të mbivendosjes; foto © Christian Richters
Ndriçimi është vendosur gjithashtu për të dhënë efekt dramatik brenda Centercity Galleria. Shtresat e rrafshnaltave të rrumbullakosura që rrezatojnë nga boshllëku qendror përfshijnë ndriçimin e rripit të mbështjellë në pjesën e poshtme të tyre, duke prodhuar një efekt dramatik dhe dinamik kur shikohen nga poshtë. Duke vazhduar temën e rrjedhshmërisë që përcakton pjesën e jashtme të ndërtesës, ndriçimi i brendshëm është krijuar për të inkurajuar qarkullimin dhe për të krijuar një vizualizim organik, që zhvillohet vazhdimisht.
LED RGB ndezin fasadën spektakolare të Neo-Mudéjar 1899 të Las Arenas në Barcelona; foto © LEDS-C
Ç’do dritë në fasadën e ndërtesës mund të kontrollohet individualisht duke përdorur softuer të personalizuar; foto © LEDS-C4
Zhvillimet në teknologjinë LED tani lejojnë arkitektët dhe projektuesit e ndriçimit të specifikojnë zgjidhje fleksibël që mund të plotësojnë kërkesat e ndryshme të projekteve me shumë përdorime. Kur specialistëve spanjollë të ndriçimit LEDS-C4 u kërkua të krijonin një skemë gjithëpërfshirëse të ndriçimit për kompleksin e ri të ri-zhvilluar Las Arenas në Barcelonë, ata hartuan një sistem të programueshëm bespoke që mundëson që ngjyra dhe intensiteti i dritës të drejtuar në çdo hark dhe kolonë të adaptohet përshtaten me skenarë dhe ngjarje të ndryshme.
Tavani i kupolës së harkuar me lartësi 27 metra është ndezur nga poshtë për të theksuar shkallën e saj dhe përhapjen e dritës në mënyrë të barabartë; foto © LEDS-C4
Praktika e arkitekturës Rogers Stirk Harbour + Partnerët ndërmorën rivarrosjen e plumbave të shekullit XIX, duke ruajtur fasadën e saj ikonike dhe duke prezantuar 47,000 metra katror hapësirë të dyshemesë së brendshme për pazar, argëtim dhe ambiente të kohës së lirë. Rrugët e brendshme janë larë me dritë të njëtrajtshme të siguruar nga mbi 300 projektorë Ray, ndërsa tipari më i mrekullueshëm i zhvillimit – një çati kupolë me diametër 76 metra – është ndriçuar nga projektuesit metalikë-halide 150W, të cilat u integruan me kujdes në strukturën e ndërtesës për të japin përshtypjen se tavani në vetvete është një ndriçues gjigand i harkuar.
Projektorët Las Arenas4 LED zgjedhin karakteristika interesante arkitekturore; foto © LEDS-C4
Diku tjetër, elementë arkitektonikë, si kolonat jashtëzakonisht të mëdha mbështetëse, janë ndezur individualisht dhe në katin e katërt projektorët linearë fluoreshente të palestrës ofrojnë ndriçim indirekt, duke krijuar një ndjesi të ftohtë të duhur ndërsa nuk dëmtojnë pamjet panoramike të qytetit.
Nimbus1 Produkte që përfshijnë dioda që lëshojnë dritë siç është rrezja LED.next nga pamja e Nimbusit vendosur për të mbizotëruar të ardhmen e ndriçimit të brendshëm.
Vitet e fundit ndriçimi i brendshëm gjithashtu ka pësuar një rregullim rrënjësor pasi prodhuesit janë detyruar të zhvillojnë produkte novatore dhe unike si përgjigje ndaj rregulloreve më të forta që rregullojnë konsumin e energjisë. Llamba inkandeshente gradualisht po hiqen në shumë vende, me dioda që lëshojnë dritë (LED) të mbrojtura si alternativa më e mundshme në të ardhmen.
Ndërsa modelet e hershme të LED provokuan shqetësime për shkëlqimin e tyre dhe cilësinë e dritës sterile, prodhuesit të tillë si Grupi gjerman Nimbus kanë investuar në krijimin e zgjidhjeve që ofrojnë “një prodhim të dritës së lartë”, temperaturën e ngjyrave që “jep të njëjtën ndjenjë komode si llamba të lehta te dikurshme, “dhe përfitimi i shtuar që ndriçimi LED” nuk tërheq insekte. “
Një “re” e pajisjeve LED varet në hyrje të markës së mobiljeve Bone sallë ekspozite në Vjenë.
Nimbus kanë aplikuar njohuritë e tyre për teknologjinë LED në një gamë të gjerë projektesh tregtare dhe vendase në shkallë të gjerë dhe më të vogla, duke përfshirë krijimin e një reje ’të pezulluar të ndeshjeve LED në sallë ekspozite në Vjenë të furnitorëve të mobiljeve për zyra Bene, të dizajnuar nga praktika austriake Solid Architecture .
Instalimi i ndriçimit ndjek shkallët qendrore, duke bashkuar nivelet e ndryshme brenda hapësirës.
Varur në lartësi të ndryshme, modulet LED ndriçojnë shkallët që ngrihen nëpër thelbin e ndërtesës; hollësia e tyre duke krijuar përshtypjen e fletëve lundruese të dritës. Mundësia e zbehjes së instalimit do të thotë që gjendja shpirtërore mund të ndryshohet lehtësisht për ngjarjet në mbrëmje dhe argëtimin.
Versioni i pezulluar i Sistemit Jastëk të Carlotta de Bevilacqua për Artemide u krijua për të zgjidhur problemet që lidhen me ndriçimin e zyrave.
Arkitektët që specifikojnë produktet për projekte të mëdha zyrash kanë qenë pionierë të përdorimit të teknologjisë LED për shkak të përdorimit të tij edhe të lehtë dhe të ulët të energjisë, e cila, kur shumëzohet me numrin e ndeshjeve në një zyrë të madhe, barazohet me kursime të konsiderueshme në energji dhe para. Sistemi jastëk i Designer Carlotta de Bevilacqua për markën italiane të ndriçimit Artemide ka për qëllim të zëvendësojë ndriçimin e tubit fluoreshente në skenarë të tillë dhe u përgjigjet nevojave të punonjësve të zyrës duke bërë të mundur që lartësia, këndi dhe difuzioni i dritës të përshtaten për t’iu përshtatur secilit vend pune përmes variacioneve në varje.
Thjeshtësia dhe madhësia e dritës LED do të thotë se dizajni mund të jetë i hollë dhe lehtësisht i rregullueshëm.
Shiritat e LED janë shpërndarë nga një guaskë e tejdukshme plastike, ndërsa strehimi i lehtë i aluminit dhe varet me një ekskursion këndor do të thotë që dritat mund të rrotullohen pothuajse 360 °. Sistemi demonstron arsyet kryesore pse LED-të janë të përshtatshme për aplikimet në vendin e punës: efikasitetin e energjisë, dimensionet kompakte, kërkesat e ulëta të mirëmbajtjes dhe madje dhe prodhimin e dritës së rregullueshme.
Gama XT-A nga Tobias Grau përmban një skarë të krijuar për të zvogëluar shkëlqimin nga burimi i dritës.
Një tjetër kompani që po eksploron në mënyrë progresive potencialin e teknologjisë LED është marka gjermane Tobias Grau, vargu XT-A i së cilës merret me çështjen e shkëlqimit, një problem i zakonshëm midis ndriçuesve LED. LED në dritat XT-A janë të mbrojtura nga një grilë që përmban hapje parabolike që shpërndajnë një dritë të barabartë dhe parandalojnë që burimi i dritës të jetë i dukshëm drejtpërdrejt nga shumica e këndeve.
Mundësia e kombinimit të teknologjisë LED me softuerin e programueshëm mund të jetë e dobishme në ambiente të mbyllura, si dhe për krijimin e efekteve të ndriçimit të jashtëm. Në llambën dysheme të Tobias Grau një sensor lëvizjeje mund të drejtojë dritën drejt përdoruesit, ndërsa shkëlqimi mund të vendoset që të përshtatet automatikisht me kushtet e dritës së ambientit, duke ulur konsumin e energjisë me pesëdhjetë përqind.
Zgjidhjet e ardhshme të ndriçimit do të përqendrohen në përdorime praktike për teknologjitë inovative; foto nga Basil Childers
Ndërsa produktet e jashtme të ndriçimit duhen të bëhen më të ndritshme, më të guximshme dhe më dinamike, zgjidhjet e brendshme po bëhen më të paqarta, të integruara dhe inteligjente. Zhvillimet e ardhshme në ndriçim do të përcaktohen nga evolucionet në harduer dhe softuer, duke bërë të mundur që pothuajse çdo sipërfaqe të bëhet një ndriçues dhe të lejojë personalizimin dhe programueshmërinë e vërtetë. Disa teknologji mund të mbeten të përshtatshme vetëm për aplikime komerciale, por të tjera gradualisht do të bëhen të disponueshme dhe të përballueshme për t’u përdorur në projektet vendase. Sfida për prodhuesit dhe projektuesit është që të identifikojnë problemet origjinale për këto produkte të reja për të zgjidhur, për të shmangur barrën tonë me xhinse ndërvepruese të ndezura dhe për të siguruar që marrëdhëniet tona me ndriçimin të bëhen më intuitive dhe të këndshme.
Burimi: architonic.com